Laboratoire Phytotechnique company, often called with its nickname “Labophyto” was founded in 2006 by four friends, Stefano Tunesi, Andrea Tunesi, Simone Simonatto and David Reccole who has been the CEO up to 2013.
Labophyto, based in Pogliano Milanese, 15 km far from Milan center has been the first makeup production factory to be certified by Ecocert from 2007 for the production of organic makeup. Today we can consider that Labophyto is a true European and even worldwide leader on this field with more than 45 certified brands produced in its 2 facilities.
By being at the origin of Labophyto and keeping strong friendship links with its managers since 2002, Cosm’Etika France benefits from a privileged relationship with this partner.
The relationship between Cosm’Etika France and Sustainable Beauty Products International Ltd, that produces our bamboo packaging and provides us with a large part of our packaging products, is also a story of people. Indeed, as with Laboratoire Phytotechnique, we’ve known our Chinese partner, Jesse Zhou for many years. Since 2005, we’ve established very privileged relationships with great confidence both professionally and personally. Even before the beginning of Zao, Jesse accompanied us in the search for Chinese partners capable of making small bamboo objects. Facing a great difficulty in finding qualified partners, David and Jesse decide to make bamboo packagings themselves. In 2011, David and Salima buy all the necessary machines (wood lathe, saw, jointer, sander, …) to make the first pilot production. With Jesse they build a workshop with 3 workers until the creation of Sustainable Beauty Products International LTD in 2014. For simplicity, machine park is transferred for free within this new company in order to establish a normal customer-supplier relationships.
It is the friendship between Jacques Bonhoure (ESAT* La Providence) and David Reccole that allowed the company Fabrik Etik to be born in May 2016. The two men, friends for 15 years, with Christophe Chevalier (Group Archer) decided to create a company whose vocation was to offer disabled people a suitable professional environment. Fabrik Etik, based on our territory (Châteauneuf sur Isère), 5 km away from Cosm’Etika France, was also to represent a gateway to the “ordinary environment” for workers with disabilities in medical-social environments such as ESAT* La Providence. The finalization of Zao products because of their refillability and pouch packaging, requires a lot of manual operations. Fabrik Etik carries out the complete assembly of Zao products as well as the digital printing of all labeling.
Since June 2018, Fabrik Etik has been certified Cosmos subcontractor for the packaging of organic cosmetics.
*ESAT: Etablissement et Service d’Aide par le Travail (Establishment and Service of Help by Labor)
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 4.7.2019 alkaen.
KH Cosmetics Oy
Täktomintie 508
10900 Hanko
0407565535
info@zaomakeup.fi
www.zaomakeup.fi/
3116796-2
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Lahjakorttituote toimitetaan asiakkaan sähköpostiin. Lahjakorttituote on voimassa ja käytettävissä 3 kk (kolme kuukautta) ostohetkestä lähtien. Tilaaminen tapahtuu samalla tavalla, kuin fyysisen tuotteen tilaaminen (ks. yllä). Samat tilaus- ja palautusehdot koskevat fyysisiä tuotteita ja lahjakortteja.
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
KH Cosmetics Oy
Täktomintie 508
10900 Hanko
0407565535
info@zaomakeup.fi
www.zaomakeup.fi/
3116796-2
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
You have the right to cancel this agreement within 14 days without giving any reason. The withdrawal period ends within 14 days starting from the day you received the last shipment, or in the case of downloadable products, from the moment you received the order.
In order to exercise the right of withdrawal, you must notify us of your decision to cancel the agreement in an unambiguous way (for example, by mail or by email). You can also use our printable return form, but its use is not mandatory.
To comply with the deadline for withdrawal, it is sufficient that you submit your notice of cancellation before the end of the withdrawal period.
If you withdraw from this contract, we shall reimburse to you all payments received from you, including the costs of delivery (with the exception of the supplementary costs resulting from your choice of a type of delivery other than the least expensive type of standard delivery offered by us), without undue delay and in any event not later than 14 days from the day on which we are informed about your decision to withdraw from this contract. We will carry out such reimbursement using the same means of payment as you used for the initial transaction, unless you have expressly agreed otherwise; in any event, you will not incur any fees as a result of such reimbursement.
You must return the goods without delay and no later than 14 days after informing us about your decision to withdraw from the contract. The deadline is met if you send back the goods before the period of 14 days has expired.
You are only responsible for the kind of value decrease of the goods that did not result from treatment that is required for determining the nature, properties and functionality of the goods.
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.